Els Pupi de Sicília, una ocasió única per a veure en directe aquesta tradició mediterrània.

(foto Eric Vandeville)

Arriba a casa nostra una de les tradicions mediterrànies de cultura popular més genuïnes que hi ha, l’ Opera dei Pupi, el teatre de titelles sicilià que existeix fa més de 300 anys i que es remonta a quan existia el teatre ambulant i s’anava de poble en poble explicant històries que es van fer llegenda, xafarderies d’uns i altres, històries d’amor de dames i cavallers i molts altres romanços.

Amb titelles de gran tamany i fetes de manera artesana, que funcionen amb varetes com les d’origen oriental, els pupi es van establir al sud d’Itàlia, sobretot a Nàpols i a Sicília, i explicaven històries de cavallers protagonitzades per Carlemany i els seus pal.ladins, amb relats èpics i poemes, materials extrets d’obres com La cançó de Roland o Orlando Furioso, històries de Carlemany contra els sarracens, de quan va dur els normands (antics vikings) que van reconquerir la illa siciliana. Aquí les titelles han estat molt lloades, amb històries dels sants o els bandolers més coneguts… com canvien les històries!

Des del 2011 la UNESCO va declarar aquesta tradició popular, Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, un fet que aconsella no perdre-us aquesta ocasió única grans i petits per a veure’ls d’aprop!

La companyia Opera dei Pupi Brigliadoro de la ciutat de Palerm, ens explicarà un episodi de la Storia dei Paladini di Francia, és a dir, la temàtica més tradicional de Carlemany i els seus cavallers, la Batalla d’Orlando i Rinaldo per amor de la bella Angèlica i ens explica la història de les tropes d’un exèrcit que està a punt d’assetjar París, però el primer soldat de l’exèrcit de Carlemany està desaparegut, ha anat a buscar la seva estimada, la princesa oriental Angèlica. Què passarà?

 

AQUÍ Programa Espectacles Familiars setembre/desembre’17

Venda d’entrades on line a Ticketea i a taquilla a Can Massallera i 1.30h. abans de l’inici de l’espectacle.

 

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s